たい风

查看详情
A 1000 Times - Hamilton Leithauser + Rostam

小豆之家:

I had a dream that you were mine
我曾有过与你厮守终生的冗长梦境
I’ve had that dream a thousand times
梦境翻腾而重复
A thousand times, a thousand times
千万遍,千万遍
I’ve had that dream a thousand times
为你,千千万万遍

I left my room on the west side
我从我昏沉的房间的西边离去

I walked from noon until the night
漫步,看着正午的烈日变成午夜的星辰
I changed my crowd, I ditched my tie
离开我的伙伴,解开束缚我的领带,随手丢开
I watched the sparks fly off the fire
双眸中的星火,漫舞在寂寥的半空
I found your house, I didn’t even try
铁鞋踏破,步履阑珊,我终于找到你的居处,却久久迟疑,放弃尝试
They’d closed the shutters, they’d pulled the blinds
他们紧闭的百叶窗,隐藏着我梦境的源头
My eyes were red, the streets were bright
猩红的双眼再也看不清明媚的街道
Those ancient years were black and white
往昔岁月化作静默的黑白

The 10th of November, the year's almost over
现在11.10,这一年的时间如同沙漏所剩无几的残沙
If I had your number, I’d call you tomorrow
如果我有你的号码,我会在11.11之日打给你
If my eyes were open, I’d be kicking the doors in
如果那时我尚有一息残存,我会奋不顾身,破门而入
But all that I have is this old dream I’ve always had
但我如今尚有的不过是旧时重复千万遍的冗长梦境,阴翳而黯淡

A thousand times, a thousand times
千万遍,千万遍
I’ve had that dream a thousand times
为你,千千万万遍
A thousand times, a thousand times
无数次,无数次
I’ve had that dream a thousand times
为你,跌入无穷梦境的循环

I left my room on the west side
我从我昏沉的房间的西边离去
I walked from noon through the night
漫步,看着正午的烈日变成午夜的星辰
I changed my crowd, I ditched my tie
离开我的伙伴,解开束缚我的领带,随手丢开
I watched the sparks fly off the fire
双眸中的星火,漫舞在寂寥的半空
I found your old house, I didn’t even try
铁鞋踏破,步履阑珊,我终于找到你的居处,却久久迟疑,放弃尝试
They’d closed the shutters, they’d pulled the blinds
他们紧闭的百叶窗,隐藏着我梦境的源头
I had a dream that you were mine
我曾有过与你厮守终生的冗长梦境
I’ve had that dream a thousand times
梦境辗转,千千万万

But I don’t answer questions, I just keep on guessing
我嘴上振振有词拒绝回答,内心却在疑惑中煎熬
My eyes are still open, the curtains are closing
我尚且睁开的双眼只看到紧闭的窗帘
But all that I have is this old dream I must have had
但我如今尚有的不过是旧时重复千万遍的冗长梦境,扭曲而迷惘

A thousand times, a thousand times
千万遍,千万遍
I’ve had that dream a thousand times
为你,千千万万遍
A thousand times, a thousand times
无数次,无数次
I’ve had that dream a thousand times
为你,跌入无穷梦境的循环
A thousand times, a thousand times
千万遍,千万遍
I’ve had that dream a thousand times
在虚妄的梦境渴求真实的回答
A thousand times, a thousand times
无数次,无数次
I’ve had that dream a thousand times
在冗长的梦境中与你厮守终生

小豆之家敬上!

评论
热度(23)
©たい风 | Powered by LOFTER